Tegenwoordig zijn er veel manieren waarop je de positie van je website kunt verbeteren. Je kunt beginnen met het implementeren van een linkbuilding strategie of door anderen in te huren om het voor je te doen. Zorg ervoor dat je geeft wat je klanten willen om hun bekendheid met je merk te vergroten.

Geef klanten wat ze willen

Zoals je weet, is de invloed van links op de positie van je website aanzienlijk. Een toename van het verkeer kan ook het gevolg zijn van een kwaliteitslink die afkomstig is van een website die veel bezoekers trekt. Als de betreffende website relevant is, is de kans groot dat het ontvangen verkeer ook relevant is. Dit kan op zijn beurt resulteren in een toename van het aantal leads of verkopen. In dit specifieke geval wordt de waarde van een link niet alleen bepaald door zoekmachineoptimalisatie (SEO), maar eerder door klanten. Als je in staat bent om links naar je website te plaatsen voor mensen die echt geïnteresseerd zijn in wat je doet, is de kans groot dat die mensen doorklikken naar je website. Hoewel ze misschien niet meteen hun creditcard tevoorschijn halen en een aankoop bij je doen, weten ze nu tenminste wie je bent en wat je levert. Als je besluit een bureau in te huren om het voor je te doen, moet je een linkbuilding pakket kiezen dat aan je behoeften kan voldoen.

Je merk bouwen

Er zijn een paar strategieën voor het ontwikkelen van links die het competentieniveau van je bedrijf aan klanten kunnen aantonen. Het bouwen van kwaliteitslinks naar je website kan helpen bij de ontwikkeling van je merk en je identificeren als een autoriteit in je vakgebied. Je moet aandacht besteden aan de productie van inhoud op je website. Dit kan aanzienlijk bijdragen aan de ontwikkeling van je merk. Als je bijvoorbeeld een stukje content schrijft dat gebaseerd is op data uit je sector en dit plaatst, heb je een goede kans om algemeen erkend te worden. Mensen in je vakgebied kennen jou en je bedrijf. Wanneer je outreach doet en je inspant om verbindingen met de inhoud te krijgen, toon je je competentieniveau en vraag je anderen in je vakgebied om te helpen bij het verspreiden en hetzelfde aan anderen te demonstreren.